На другому етапі чемпіонату світу по ралі, який пройшов в Швеції, був побитий 28-річний рекорд. Фінський пілот Ford Ярі-Матті Латвала (Jari-Matti Latvala) — йому 22 роки — став наймолодшим переможцем за всю історію світової першості і відібрав звання рекордсмена у свого співвітчизника Хенрі Тойвонена (Henri Toivonen).
Ну і звичайно, ця перемога стала для Латвали і першою в кар'єрі. Причому Ярі-Матті захопив лідерство вже на другій спецділянці і до самого фінішу контролював хід гонки з вельми комфортним відривом. Друге місце залишилося за напарником Латвали Мікко Хірвоненом (Mikko Hirvonen), а замкнув трійку ще один екіпаж форда під управлінням Джанлуїджі Галлі (Gianluigi Galli).
Ford міг завершити шведське ралі і зовсім з феноменальним результатом, доберись всі п'ять Focus WRC до фінішу в очковій зоні. Але доля вирішила інакше — на передостанній спецділянці із-за технічних проблем зійшов Меттью Уїлсон (Matthew Wilson), а ще в суботу зупинився на одинадцятому «допі» норвежець Хеннінг Солберг (Henning Solberg).
А що ж Себастьен Льоб (Sebastien Loeb)? На жаль, француз, для якого ця гонка стала сотою в кар'єрі, вже на четвертому СУ помилився в лівому повороті, зачепив сніжний бруствер і перевернув свій Citroen C4 WRC. Пошкодження кузова були не дуже серйозні, але поломка зчеплення остаточно вивела Льоба з боротьби.
Після сходу Лоеба честь Сітроєна в Ралі Швеція-2008 відстоювали іспанець Даніель Сордо (Daniel Sordo) і естонець Урмо Аава (Urmo Aava). Із-за накладеного п'ятихвилинного штрафу за заміну мотора Сордо не зміг боротися за високі позиції, хоча і дістався до фінішу шостим. Але умовами, в яких проходило ралі, Даніель був особливо задоволений.
Із-за відлиги Ралі Швеція проходило не на звичному сніжному і крижаному покритті, а на суміші з гравію і залишків снігу. І Сордо чудово адаптувався до цього «коктейля», регулярно фінішуючи в числі кращих в третій день гонки. А ось Урмо Аава після своїх пригод в п'ятницю дістався тільки до 18-го місця в «абсолюті».
Не змогли підтвердити свою прудкість на шейкдауні і пілотах Subaru. Кріса Аткінсона (Chris Atkinson) розвернуло на третій спецділянці, і він втратив 15 хвилин, а Петтер Солберг (Petter Solberg) після сходу суперників в середині очкової зони потихеньку дістався до четвертого місця з трихвилинним відставанням.
Справжньою сенсацією шведського етапу став 18-річний норвежець Андреас Міккельсен (Andreas Mikkelsen), який за кермом Ford Focus WRC став п'ятим на фініші ралі! І, до речі, — екіпаж Андреаса був четвертим в очковій зоні. Сьоме місце дісталося Тоні Гардемайстеру (Toni Gardemeister) — кращий поки результат для Suzuki SX4 WRC. Замкнув вісімку фін Хяннінен на Н-груповій Mitsubishi Lancer Evolution IX.
Після такого могутнього удару, нанесеного Ford, Лоеб відкотався на третє місце в чемпіонаті, а Citroen і зовсім відтіснили на четвертую позицію в командному заліку. Втім, титулований француз нечасто балує суперників своїми помилками і постарається відігратися вже на наступному етапі, який пройде 28 лютого — 2 березня на мексиканській землі.
Резульатити ралі Швеції 2008:
1 Латвала/Анттіла Ford Focus RS WRC 2 г 46’41"2 -
2 Хірвонен/Лехтінен Ford Focus RS WRC 2 г 47’39"5 + 58"3
3 Галлі/Берначчіні Ford Focus RS WRC 2г 49'04"4 + 2'23"2
4 Солберг/Міллс Subaru Impreza WRC 2 г 49'40"6 + 02'59"4
5 Міккельсен/Флоене Ford Focus RS WRC 2 ч 52'27"2 + 05’46"0
6 Сордо/Марті Citroen C4 WRC 2ч 53’54"3 + 07’13"1
7 Гардемайстер/Туомінен Suzuki SX4 WRC 2 ч 57'16"5 + 10'35"3
8 Хяннінен/Марккула Mitsubishi Lancer IX 2 ч 59’08"7 + 12’27"5
Положення в чемпіонаті (особистий залік):
1 Хірвонен Ford Focus RS WRC 16
2 Латвала Ford Focus RS WRC 10
3 Льоб Citroen C4 WRC 10
4 Галлі Ford Focus RS WRC 9
5 Солберг Subaru Impreza WRC 9
6 Аткінсон Subaru Impreza WRC 6
7 Дюваль Ford Focus RS WRC 5
8 Міккельсен Ford Focus RS WRC 4
9 Сордо Citroen C4 WRC 3
10 Гардемайстер Suzuki SX4 WRC 2
Кубок Кострукторів:
1 Ford 26
2 Stobart 16
3 Subaru 16
4 Citroen 15
5 Suzuki 5